بهترین برند فیوز مینیاتوری برندی است که میان مارک‌های دیگر عملکرد بهتری داشته و در چندین سال کیفیت محصولات خود را ثابت کرده باشد. این ابزار جز یکی از اصلی‌ترین تجهیزات برق صنعتی و خانگی است که به نام فیوز شناخته می‌شود. با کمک آن اضافه بار حاصل از برق سیم و کابل یا مدار تشخیص داده می‌شود و با قطع جریان از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند. برای انتخاب بهترین مارک فیوز مینیاتوری باید با ویژگی‌های محصولات مختلف آشنا شوید و برندهای محبوب را بشناسید. همچنین شناختن فروشگاه معتبر و حرفه‌ای به انتخاب بهتر کمک می‌کند. بهنام برق یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های آنلاین است که زمینه برندهای درجه یکی همچون پارس تکنولوژی، پارس فانال و… فعالیت دارد.

نمایندگی پارس تکنولوژی

لیست بهترین برندهای کلید مینیاتوری

انتخاب بهترین برند کلید مینیاتوری تاحدودی به نیاز شما بستگی دارد. امروزه تعداد زیادی از مارک‌های معتبر و محبوب وجود دارد که در هر کدام بخشی از سهم بازار را از آن خود کرده اند. در ادامه با معروف‌ترین برندها در زمینه تولید کلید فیوز مینیاتوری آشنا می‌شویم:

کلید مینیاتوری پارس تکنولوژی

شرکت نوآوران صنعت برق با نام تجاری پارس تکنولوژی جز یکی از بهترین برندها در زمینه تولید کلید مینیاتوری ایرانی است. محصولات این برند از کلیدهای مینیاتوری و کلیدهای اتوماتیک طراحی شده و در تنوع بالایی در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.از دیگر مزایای لوازم برق صنعتی پارس تکنولوژی می‌توان به داشتن تاییدیه‌ها و استانداردهای لازم اشاره کرد و برای حفظ رضایت مخاطبین از بهترین مواد اولیه برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. در واقع کلید مینیاتوری پارس تکنولوژی با توجه به تنوع آب و هوایی کشور طراحی شده است و به وسیله خطوط تولید و مونتاژ پیشرفته تولید می‌شود.

برند پارس تکنولوژی

فیوز مینیاتوری هیوندای

برند هیوندای که همه ما نام آن را بارها شنیده ایم، یکی از بزرگ‌ترین برندهای خودروسازی در کل دنیا است. این شرکت علاوه بر تولید خودرو، در زمینه ارائه ابزار آلات برقی، تجهیزات الکتریکی و برقی صنعتی فعالیت دارد. جایگاه اصلی آن در کشور کره است و فعالیت خود را از سال ۱۹۴۶ آغاز کرده است. امروزه کلید مینیاتوری مدار هیوندی به عنوان بهترین و باکیفیت‌ترین کلید در بازار شناخته می‌شود که از نظر عملکرد حرف اول را می‌زند.

فیوز مینیاتوری اشنایدر

اشنایدر الکتریک یک شرکت فرانسوی مشهور است که تجهیزات و قطعات الکتریکی و الکترونیکی تولید می‌کند. انواع کلید فیوز مینیاتوری آن در بازار موجود است و کیفیت مناسبی دارد. امروزه در صنایع مختلف از برند اشنایدر استفاده بسیاری می‌شود.

فیوز مینیاتوری پارس فانال

از دیگر کلیدهای مینیاتوری ایرانی مطرح، برند پارس فانال است. این برند به عنوان تولید کننده تجهیزات و قطعات برق صنعتی کار می‌کند و محصولات آن تحت لیسانس شرکت فانال آلمان است. این برند برای اولین بار در سال ۱۳۷۳ به همکاری شرکت فانال آلمانی محصولات خود ارائه و کلیدهای مینیاتوری باکیفیتی را روانه بازار نمود.

فیوز مینیاتوری زیمنس

فیوز مینیاتوری زیمنس در طبف گسترده‌ای تولید می‌شوند و به دلیل طراحی منحصر به فرد برای زمینه‌های مختلف صنعتی، تجاری، ساختمانی و خانگی استفاده می‌شود. این کلید تحت استانداردهای روز دینا ارائه شده است و در تیپ‌های مختلف می‌توان از این برند خرید کرد.

فیوز مینیاتوری گویس

گویس نیز یکی دیگر از برندهایی است که در لیست بهترین برند فیوز مینیاتوری حضور دارد. این شرکت ایتالیایی در سال ۱۹۷۰ فعالیت خود را آغاز کرد و برای اولین بار در زمینه تولید محصولات پلیمری قدم برداشت. با گذشت زمان، دایره تولیدات آن افزایش یافت و در حال حاضر، به عنوان یکی از مطرح‌ترین تولیدکننده تجهیزات الکتریکی شناخته می‌شود.

کلید مینیاتوری کانل (کنل)

یکی از محبوب‌ترین کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای کانل یا کنل است. این برند کانادایی در ارائه محصولات و تجهیزات الکتریکی فعالیت دارد و به دلیل تنوع بالای فیوزهای آن، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است.

فیوز مینیاتوری LS

اگر به دنبال یک برند کره‌ای باکیفیت هستید، فیوزهای مینیاتوری LS را پیشنهاد می‌دهیم. این برند محصولات مناسب را ارائه می‌دهد و به عنوان زیر مجموعه‌های شرکت LG به حساب می‌آید.

فیوز مینیاتوری دنا

دنا الکتریک از دیگر برندهای محبوب شرکت‌های ایرانی است که تجهیزات الکتریکی همچون کلید فیوز مینیاتوری تولید می‌کند. رنج کلید مینیاتوری این برند بسیار منصفانه است و برخلاف پرداخت هزینه معقولانه شاهد کیفیت عالی خواهید بود. زیرا تمام محصولات بر پایه استانداردهای لازم و گواهی نامه تاییدیه اروپا تولید می‌شود.

نکات مهم در خرید کلید مینیاتوری

برای انتخاب فیوز مینیاتوری باید برخی نکات را در نظر بگیرید. در صورت‌عدم هماهنگی جریان کلید با جریان مصرفی، احتمال آسیب دیدگی جریان مدار وجود دارد. در ادامه به نکات مهم برای تهیه این ابزار می‌پردازیم:

◀ جریان کلید

جریان یا ولتاژ کلید مینیاتوری، به میزانی اشاره دارد که توسط کلید بدون قطع مدار تحمل می‌کند. این جریان براساس جریان مصرفی مدار انتخاب می‌شود و برای محاسبه آن باید از فرمول زیر استفاده کرد:
I=P / V
I: جریان مصرفی مدار بر حسب آمپر
P: توان مصرفی مدار بر حسب وات
V: ولتاژ مدار بر حسب ولت

◀ تیپ کلید

کلیدهای مینیاتوری در تیپ‌های مختلف K، D، C، B و Z تقسیم می‌شوند. هر کدام از تیپ‌ها حساسیت متفاوتی دارند. برای مثال، تیپ B برای مدارهای خانگی و تجاری استفاده می‌شود و تیپ‌های C مناسب مدارهایی با بار القایی مانند موتورها و ترانسفورماتورها است.

◀ تعداد پل کلید

کلیدها با توجه به تعداد پل در انواع تک پل، دو پل، سه پل و چهار پل ارائه می‌شوند. برای مثال، مدل‌های تک پل مناسب مدارهای تک فاز است که به کمک یک پل جریان فاز را قطع می‌کند. طرح‌های دو پل نیز به قطع همزمان جریان فاز و نول می‌پردازد.

◀ نوع اتصال کلید

کلیدهای با توجه به نحوه اتصال به سه مدل پیچی، پرسی و بدون پیچ طراحی می‌شوند. کلیدهای پیچی جز پراستفاده‌ترین است که به حالت پیچی به کلید وصل می‌شود.

◀ رنج فیوز

رنج فیوز مینیاتوری در محدوده‌های زیر قرار دارد:
۲/۴/۱۰/۱۶/۲۰/۲۵/۳۲/۴۰/۵۰/۶۳

سخن پایانی

با توجه به نکات مهم و راهنمای خرید، انتخاب بهترین برند فیوز مینیاتوری ساده‌تر می‌شود. در این راهنما، به معرفی برندهای مطرح پرداختیم و نکاتی که باید در انتخاب نوع فیوز مینیاتوری در نظر بگیرید را بیان کردیم. در صورت انتخاب درست، جریان الکتریکی بدون قطع مدار تحمل می‌شود و هنگام بروز اضافه بار، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات برقی بسیار پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *