تابلو برق هوشمند ساختمان درواقع یک پنل ساده مجهز به قطع کننده مدار معمولی است که آن را به یک تابلوی قطع کننده مدار هوشمند تبدیل می‌کند و به عنوان تابلو برق خانه هوشمند نیز شناخته می‌شود. پنل‌های هوشمند مدارهای معمولی را به مواردی مانند قطعی شبکه، تولید برق خورشیدی، وضعیت شارژ باتری، قیمت برق و حتی برنامه‌هایی که می‌توانند کارایی خانه را بهبود بخشند، پاسخ دهند. از طریق اتوماسیون، یک پانل قطع کننده هوشمند کمک می‌کند میزان استفاده از مصرف برق کاهش یابد. 

تابلو هوشمند BMS جهت مدیریت هوشمند ساختمان به کار میرود و شامل سخت افزارها و نرم افزارهایی است که برای مانیتورینگ و کنترل یکپارچه روی تابلو برق نصب می‌شوند. در واقع تابلو هوشمند BMS تمام سرویسهای الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی، مانند: سیستمهای گرمایشی، سرمایشی، تهویه مطبوع، اسانسور، نیروگاه برق اضطراری و پله برقی و کنترل روشنایی و دوربین مدار بسته و سیستم اعلام حریق را شامل می‌شود.

 از جمله اهداف این سیستم می‌توان به ایجاد محیطی مناسب برای ساکنین و امکان مانیتورینگ و کنترل تمام نفاط تحت کنترل اشاره نمود. پنل‌های هوشمند راه حلهای ساده و متصل به اترنت برای مدیریت توزیع برق هستند. آن‌ها به تجهیزات الکتریکی شما این توانایی را می‌دهند که مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند. به‌جای صرف ساعت‌ها یا روزها برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، در زمان واقعی به دستتان می‌رسد؛ داده‌ها به وضوح بر روی رایانه یا دستگاه هوشمند شما ارائه می‌شوند و به شما تصویر بزرگی ارائه می‌دهند تا بتوانید به راحتی وضعیت سیستم الکتریکی ساختمان خود را پیگیری کنید.

 

متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین تابلو برق کنتور ، فقط در فروشگاه بهنام برق!

کاربرد تابلو برق هوشمند

کاربرد تابلو برق هوشمند​

تابلو برق هوشمند BMS برای مدیریت مصرف انرژی به روشی مقرون به صرفه و برای تمام ساخت‌های جدید ضروری است. اجازه می‌دهد تا مالکان ساختمانها هزینه‌های انرژی را کاهش دهند و آسایش بهینه را برای کاربران، مستأجران و ساکنان ساختمان‌ها فراهم کنند. امکان مدیریت از راه دور گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) را فراهم می‌کند تا کارکنان تعمیر و نگهداری مجبور نباشند زمانی را برای بازدید از هر ساختمان یا اتاق برای خاموش کردن، روشن کردن یا تنظیم سطوح دما یا تهویه مطبوع صرف کنند. 

از آنجایی که داده‌ها در یک سیستم واحد ادغام می‌شوند، یک BMS گزارش‌دهی و مدیریت اطلاعات را بهبود می‌بخشد که منجر به کیفیت، تصمیم‌گیری آگاهانه، عملکرد بهتر و کاهش مصرف انرژی و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. اگر مداری بیش از حد بارگذاری شده باشد، وظیفه قطع کننده آن است که آن را خاموش کند.

تابلو برق هوشمند به طور کامل جایگزین تابلو برق معمولی می‌شوند. تابلو برق هوشمند یک جعبه فلزی بزرگ (۴۹ در ۱۷ اینچ) است که به طور قابل توجهی بزرگتر از هر تابلوی برق دیگری بسیار جذابتر است، با یک در شیشه‌ای زیبا و چراغ‌هایی که با باز شدن درب به طور خودکار روشن می‌شوند. در داخل پانل، کلیدهای‌شکن پلاستیکی فضا را پر می‌کنند و هر مدار همچنان می‌تواند به صورت دستی روشن یا خاموش شود. اپلیکیشن کنترل مربوط به این تابلو برق‌ها روی موبایل شما نصب می‌شود و به صورت آنلاین می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید؛ اما قبل از استفاده، باید تابلو برق هوشمند را نصب و راه اندازی نمایید تا بتوانید از طریق اپلکیشن روی موبایل خود به همه چیز دسترسی داشته باشید. برای هوشمندسازی تابلو برق ساختمان ارتباط با بهنام برق را از دست ندهید!

تفاوت تابلو برق هوشمند با سایر تابلو برق‌ها

از جمله تفاوت‌های تابلو برق هوشمند با سایر تابلو برق‌ها شامل موارد زیر است:

🔶 اتصال به اینترنت: معماری اینترنت پنل‌های هوشمند، نگرانی‌های پهنای باند را کاهش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد ساختمان خود را در زمان واقعی نظارت کنید؛ اما تابلو برق‌های معمولی قدرت اتصال به اینترنت و مدیریت از طریق اپلیکیشن را ندارند.

🔶 انعطاف‌پذیر و مقیاس پذیر: پنل‌های هوشمند را می‌توان به قطع کننده‌های مدار اشنایدر الکتریک با واحدهایتریپ Micrologic از ۲۰ آمپر تا ۶۰۰۰ آمپر متصل کرد؛ همچنین به راحتی مقیاس‌پذیر هستند. پنل‌های هوشمند می‌توانند یک قطع کننده منفرد یا کل برق ولتاژ پایین را نظارت و کنترل کنند.

🔶 هشدارهای ایمیل سفارشی: ماژول‌های ارتباطی پنل‌های هوشمند؛ از جمله IFE ،SmartLink و Com’X با هشدارهای ایمیل از قبل برنامه ریزی شده‌اند، به سادگی هشدارهایی را که می‌خواهید فعال کنید؛ سپس آدرس‌های ایمیل را در جایی که می‌خواهید ارسال شوند وارد کنید، اما در تابلو برق‌های معمولی، این قابلیت وجود ندارد و شما برای بررسی، باید در محل تابلو برق حضور داشته باشید.

🔶 نظارت از راه دور: پنل‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که دارایی‌های توزیع برق خود را در مکان‌های مختلف در سراسر دانشگاه یا در سراسر جهان مدیریت کنید. نظارت بر اطلاعات انرژی مصرفی و همچنین ویژگی‌های فیزیکی از جمله بررسی وضعیت خانه در ساعات غیر حضور را فراهم می‌کند. تابلو برق‌های معمولی این قابلیت را ندارند و ممکن است در ساعات غیرحضور در خانه با نگرانی‌هایی مانند: سلامت خانه و کاهش انرژی مصرفی مواجه باشید.

خصوصیات تابلو برق هوشمند
سخن نهایی

در تابلو برق هوشمند ساختمان، کنتورها همچنین می‌توانند برای ارائه اطلاعات در مورد مصرف انرژی از جمله گاز، برق و آب نظارت شوند، مترهای فرعی اغلب برای تعیین میزان مصرف انرژی در مناطق خاص یک ساختمان نصب شوند. این امکان در تابلو برق معمولی وجود ندارد. بهنام برق با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *